Jak dimenzovat HW

Petr Hodan P.Hodan na rkcenta.cz
Sobota Duben 7 00:19:49 CEST 2001

DD,

> Dobry den,
> rad bych se zeptal, jestli mi nekdo neporadi s tim, jaky HW na nasledujici
> aplikaci. Jedna se o file-server (na Linuxu ze), ktery bude na 100Mbps
> siti pro cca 20 az 30 pocitacu od Pentii po PIII, na kterych se pracuje
> zejmena s grafikou, tzn, ze je pozadavek na okamzitou maximalni datovou
> propustnost pro soubory do cca 50MB. Celkovou diskovou kapacitu pocitam
> tak mazi 50 a 100GB, takze urcite bude nejaky RAID. Nechci tady rozpoutat
> nejaky flame, spise cekam odpovedi od lidi, kteri neco podobneho
> [...]

Moje zkusenosti: Linux, Samba file server, master domain controler a logon
server, konfigurace PIII 800, 256 MB RAM a 2x 9GB scsi disky na radici
Adaptec AIC-7890/1 (max 80 MB/s), v raid1 modu, 3com 905TX-C (tornado ???)
100 MBit/s

Na serveru je ulozena accessova databaze, cca 60 MB, do ktere soucasne
pristupuje 20 wokenich klientu. prumerna zatez serveru (kdyz neberu seti
:-] ) je asi 0.1 maximalne, jadro 2.2.17 prekompilovane s raidem, orezane o
nepotrebne veci.

Klienti: Win98, sitovka 3com 905b nebo c.

Dle meho nazoru na procesoru moc nezalezi, stacilo by i P II na 233, chce to
hodne pameti, cim vic tim lip a dobry scsi disky.

S pozdavem Petr Hodan

---
Odchozí zpráva neobsahuje viry.