Ako poslat mail z firewallu, kde nebezi sendmail?

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Pondělí Duben 9 13:50:16 CEST 2001

Dobry den,

On Sat, Apr 07, 2001 at 11:11:55PM +0200, Ing. Miroslav Cabarka wrote:
> Zdravim.
>
> Pokusam sa nastavit firewall na baze RH 6.2, na ktorom by nemal
> bezat sendmail. Skripty, napr. logcheck vsak posielaju mail, ak
> zistia nieco nekale. Skusal som:
> ale nefunguje to.
> Vie mi niekto poradit, co je treba nastavit, aby to chodilo? Alebo
> odkaz na konkretnu dokumentaciu?
> Skusal som man mail, sendmail, ale nic som nenasiel.

Ja jsem to vyresil tak, ze jsem si udelal defaultni hlavicku
primo s prikazy protokolu SMTP a pak paticku, zpravu si prislusne
sestavim a netcatem to posilam na stroj s relay-em pro tu
prislusnou domenu. Vypada to asi takto:

/etc/hlavicka:
---
ehlo jmeno.masiny
mail from: root na jmeno.masiny
rcpt to: komu na chcete.poslat.mail
data
Subject: Co chcete mit v Subjectu

---
(ten posledni prazdny radek tam musi byt: oddeluje hlavicku od
tela mailu).

/etc/paticka:
---
.
quit
---

No a pak uz to jen sestavim:

cp /etc/hlavicka /tmp/mail
echo "Co chci zaslat" >> /tmp/mail (pripadne k tomu pridavam
textove soubory dle potreby)
cat /etc/paticka >> /tmp/mail

nc stroj.s.open.relay 25 < /tmp/mail

A je to... :-) Ne nadarmo se netcatu rika "swiss-army knife for
networks" :-)

> Dakujem.
>
> Miro Cabarka
> Arka, a.s.