Tenky vs. tlusty klient

Alexandr Malusek malusek na hroch.ujf.cas.cz
Středa Duben 11 11:13:34 CEST 2001

"Lukas Cirkva" <L.Cirkva na sh.cvut.cz> writes:

> To je pekne srovnani, ale pouze na bazi ceny. IMHO kvalitativne jsou tyto
> dve stanice uplne neporovnatelne zcela ve prospech SUNu.

Cenu jsem hledal narychlo a nechtene jsem prehledl, ze model 2750 ma 2
CPU. Cena modelu 1750 s jednim CPU UltraSPARC-III, 1 GiB RAM, 18.2 GB
HD je 13 995 USD.

Cena 1.5 GHz P4, 1GiB RAM, 18 GB HD (Dell precission workstation 330)
je 4 135 USD.

Vykon (cim vyssi cislo, tim lepsi):
       CINT2000   CFP2000
       base peak  base peak
Sun:   370  395   373  421
Dell:  515  526   543  552

Udaje jsem prevzal z www.spec.org a ceny z www.sun.com a www.dell.com.
Doufam, ze jsem ta cisla opsal spravne.

Jinymi slovy: PC je vice nez 3x levnejsi a o nekolik desitek procent
rychlejsi ve SPEC2000 testech.

Vyhodou modelu 1750 od Sunu je moznost rozsireni na 2 CPU. Nevim, kdy
budou 2 procesorove modely s P4 nebo s procesory od AMD uvedeny na
trh, ale nepredpokladam, ze to bude dlouho trvat.

Rada lidi si i pres tyto argumenty bude nadale myslet, ze
jednoprocesorove stanice od Sunu musi byt rychlejsi nez PC - proc by
jinak byly tak vyrazne drazsi. Pouziji srovnani: Rolls Royce je drazsi
nez BMW, ale rychlejsi neni.

Poznamky:
1. SPEC2000 testy pocitaji prumerne hodnoty, urcite existuji ulohy,
   kde je UltraSPARC-III rychlejsi nez P4 - o to se nepru.

2. Otazku kvality zde nema vyznam resit, protoze hodnoty o
   poruchovosti nejsou volne k dispozici. Chyby byly nalezeny v FPU
   Pentii (P90) i UltraSPARCu III - nelze obecne rict, ze Sun
   produkuje kvalitnejsi HW (uvazuji znackova PC od IBM, Dell, ...
   nikoliv ultralevna noname PC).

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR