Tisky - lpr a lp

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Čtvrtek Duben 12 11:32:08 CEST 2001

Dobry den,

On Tue, Apr 10, 2001 at 11:40:36AM +0200, Martin `MJ' Mares wrote:
> Zdravim!

> Pred par dny jsem zacal zkoumat Common UNIX Printing System (viz
> http://www.cups.org/), vypada velice lakave a uz mi i docela funguje.
> Je docela jednoduchy, spolehlivy a nejsou k nemu potreba zadne
> magicfiltery a podobne triky. A podporuje jak BSD-acke, tak System V-kove
> ovladaci prikazy.

taky jsem tento system zkousel, ale jsem z nej trosku rozpacitej:
mam dojem, ze se zacina blizit k necemu podobnemu, jako Windows-i
SW: nezda se mi to moc pruhledny. A dalsi vec: postradam
flexibilitu nastaveni vlastnosti fronty jako v LPR(ng). Jinak ale
zakladni funkcnost je opravdu skvela i s moznosti tisknout pres
gimp drivery apod.

U nas se resil problem studenti versus sdilena tiskarna a velmi
dobre se ho podarilo vyresit pomoci direktivy :ah:. Funguje to
tak, ze se job zapise do fronty a ceka na povoleni operatorem.
Operator povoli a job se vytiskne. Mezitim se vyberou penizky a
je to :-). Tohle ale v soucasne dobe v cups delat nejde (nebo
jsem neco prehledl?). Ale treba i Win spool system to IMHO (tedy
tak uplne jisty si s tim nejsem) ma...

> 				Have a nice fortnight
> --
> Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/