Abit kt7a s raidem

Pavel Rauš rqs na cmail.cz
Čtvrtek Duben 12 20:05:07 CEST 2001

Mel jsem moznost porovnat vykon systemu HW RAIDu s W2000 a SW RAIDu na
Linuxu (RedHat 7.0). Deska byla dvouprocesorová ABIT s dvěma PIII800 a 512MB
pameti, u kazde 2xWD 40GB disky 7200rpm.
Rekl bych ze SW RAID vice zatezuje cely system - server DUAL PIII 700 bez
RAIDu (jinak konf. stejna) zapisoval na disk asi o 30% rychleji. A to uz je
docela znat.
U Windows sem zadny ubytek vykone nepozoroval. Takze si troufam tvrdit, ze
SW RAID neni zase az tak rychly.

Mimochodem jednou se mi stalo, ze mi na serveru zruchnul SW RAID (RAIDoval
se primo / ).
Jiz se mi to nepodarilo obnovit, kdyz se jednalo o partition, ktera byla
nekam namoutovana, tak to problem nebyl. Jestli ma nekdo nekdo nejaky typ,
mozna by to nebylo k zahozeni.

Jo jen takova drobnost, u nekterych desek ABIT je CD s nejakym jejich
Linuxem - vypatral sem, ze je to jen upravenej RedHat (tusim 6.0 nebo 6.1).
Ten zajistuje podporu desky v Linuxu, ale asi jen ATA100 radicu. HW RAID
jsem s tim take nerozchodil. Pritom mi to prijde divne, protoze HW RAID se
jen tvari, jako ze misto dvou disku je tam jeden a RAIDovani zajistuje sam.

                                    Pavel Rauš