Tenky vs. tlusty klient

Hana Skoumalova Hana.Skoumalova na ff.cuni.cz
Pátek Duben 13 13:45:19 CEST 2001

Moc se omlouvam ze se ozyvam az ted, ale mezitim jsem tu zase objevila
stopy po hackerech, tak jsem mela jinou zabavu. Hmmm, ted koukam na vasi
signaturu, ze delate administratora IRC -- ti hackeri si tu udelali IRC
server a nechali tu nejaky seznam adres (jsou tam taky stroje z
mtf.stuba.sk) -- nestal byste o nej?

> -> Nejvetsi zrouti cpu:
> -> netscape
>
> -> moje scripty s grepem
>
> -> program na vyhledavani frazemu v textu, vlastnorucne napsany kolegyni v
> -> C-cku
>
> z tych dvoch poslite ukazky mozno sa podari vylepsit ;)

S tim grepem je to tak, ze nejdriv jiny program vyrobi ten script a pak
se ten script pusti. Vypada asi takhle:

#!/bin/sh
fgrep "R--s[i1]1[hPTc1]2[hTc4]%$" vfr/brief.vfr > cl-brief/class-0000
fgrep "R--s[i1]1[hPTc1]2[hPTc4]%$" vfr/brief.vfr > cl-brief/class-0001
fgrep "R--s[i1]1[hPTc1]2[hPTc4]2CM[hTc7]%$" vfr/brief.vfr >
cl-brief/class-0002

ovsem tech radek je tam asi 3,5 tisice a soubor vfr/brief.vfr ma asi
18,5 tisic radek. Soubor vfr/brief.vfr vypada nejak takhle:

abdikovat       R--s[i1]1[hPTc1]2O[hTc2r{z}]$
abonovat        R--s[i1]1[hPTc1]2[hTc4]%$
absentovat      R--s[i1]1[hPTc1]EJ[hTc6r{na}|hTc6r{v}]$
absolvovat      R--s[i1]1[hPTc1]2[hTc4]%$

Je to slovnik sloves a ty sifry v pravem sloupci zachycuji slovesne
vazby. Smyslem toho scriptu je rozdelit soubor vfr/brief.vfr na
jednotlive tridy podle tech retezcu "R--[si1]..." a navic jeste tak, aby
ty tridy byly serazene (mely nazvy) podle velikosti. Takze class-0000 ma
nejvic radku, class-0001 je druha v poradi atd. Zatim me nenapadlo nic
lepsiho nez ze slovniku vzit jenom ten pravy sloupecek, setridit podle
frekvence a s pomoci tohodle seznamu pak vyrobit ten grepovaci script.

> -> Mam tu pusteny taky program, ktery sleduje system a zapisuje do logu
> -> varovani, pokud dojde pamet, nestiha se zapisovat na disk apod.
> -> Nejcastejsi jsou hlasky o disku, celkem caste jsou hlasky o "inode cache"
>
> ak sa dobre pamatam inode cache sa da zvysit na solarise zasahom do
> /etc/system a rebootom
> teda ak sa uz nevymyslelo nieco cim sa to bude dat menit za behu

Dekuji za tip, nastudovala jsem to v AnswerBooku a zmenila jsem hodnotu
ncsize, na ktere jsou hodnoty inode cache a DNLC zavisle, tak uvidime. A
bylo treba rebootovat, nic lepsiho zatim nevymysleli. Ja jsem ale stejne
potrebovala udelat reboot kvuli patchum, takze se to svezlo spolu.

Hanka
--
Hana Skoumalova     Institute of Theoretical & Computational Linguistics
                                                      Charles University