OT, longer: rekonstrukce disku

Michal Bozon bozonm na users.vscht.cz
Pátek Duben 13 13:51:05 CEST 2001

Nenasel by se nekdo z Prahy, kdo by mi (nejlepe dnes nebo pres
vikend) pomohl s rekonstrukci 10.2 GB ST310212A? Tedy pokud to
bude jeste mozne. NEnastala havarie, ale pocmaral jsem si zacatek
disku.

Zacalo to takhle: vcera jsem si stahl novou verzi lilo (zdrojak)
a chtel jsem si ji vyzkouset. Zkompiloval jsem to a zkusil
jsem spustit lilo. To mi oznamilo ze verze boot sectoru je stara
(coz jsem presne nepochopil). Tak jsem zkusil odinstalovat
puvodni lilo (z boot sektoru): napred `lilo -u', potom `lilo -U'.
A ni to nepomohlo, tak jsem si udelal zalohu boot sectoru
(prvnich 512b z /dev/hda) a "vynuloval" (dd if=/dev/zero of=/dev/hda
bs=512 count=1, a pro jistotu seek=0 skip=0).
To taky nepomohlo, tak jsem to vzdal a Zalohu zapsal zpatky.

Ale pri pristim nabootovani se lilo nespustilo uplne ( LIL- ),
tak jsem to skusil z disketovou distribuci linuxu (brutusware),
jestli mi aspon najde partisny, bylo to v poradku. Zkusil jsem
jeste jednou zapsat Zalohu bootsektoru na disk a to byla pravdepodobne
ta osudova chyba. Asi jsem se preklepl v prikazove radce, nevim.
Pri pristim nabootovani se objevila variace na  INVALID DISK.
Disketovy linux nehlasi zadne partisny.

Bylo by mozne jeste obnovit data na disku? Jsem si temer jist ze
jsem zapisoval jen na zacatek disku. Bohuzel nemam zalohu,
ani presny vypis puvodnich oddilu.
Byly tam 2 FAT16, jedna Linux Swap, nekolik ext2 a jedna BeOS.

Diky za zajem,

--
Michal Bozon
Institute of Chemical Technology, Prague (student)