chyba v "man 2 signal"?; dokumentace linuxu

Sobota Duben 14 01:38:30 CEST 2001

On Wed, 11 Apr 2001, Ondrej Martinek wrote:

> "nahodou" sem si precetl manualovaou stranku k systemovemu volani
> "signal(2)" v Redhat 6.2 (i dalsi napr. Debian 2.2) a zda se mi , ze je
> tam chyba....

Hlavni chyba je, ze signal() je totalne obsoletni. Pouzivejte sigaction().

(A krome toho by nekteri lide z UCB zaslouzili nakrmit olovem za to, ze
vesele menili semantiku funkci a nechavali jim puvodni jmena a tim nemalou
merou aktivne prispeli k "unixovemu schizmatu".

Mimochodem, Single Unix Specification AFAIK definuje, ze signal() ma
standardne System V semantiku (tj. tu puvodni) a BSD semantiku ze ma
bsd_signal(). Takze se glibc stejne mozna vrati k tomu, co bylo driv.)

> Mimochodem na vetsinu otazek ohledne standarnich rozhrani (ANSI C,
> X/OPEN, BSD, SVID...) se mi uspesne dari nalez odpoved v manualovych
> strankach komercniho Digital UNIXU.

SUSv2 a manualove stranky jakehosi Unixu (tusim, ze je to zrovna
tenhle) jsou na www.opengroup.org volne k dispozici. :)