Akú si mám vybrať distribúciu?

Zdenek Sebesta mach na internet.sk
Pondělí Duben 16 18:22:44 CEST 2001

Peter Kašper wrote:

> Poradte mi aku si mam vybrat distribuciu Linuxu, ak ho chcem pouzivat ako
> desktop. Pocul som, ze RedHat 7.0CZ moc nevysla. A popripade kde ju mam
> zohnat. Vdaka

Tato otázka není moc vhodná, moc populární. Lidi co s tím začínají mají
zkušenosti právě s tou svou distribucí a těm ostříleným profikům je to
jedno. Asi se dozvíte, že tu která vám nejvíc vyhovuje.

Jestliže se považujete spíše za začátečníka, tak bych z výběru vyloučil
všechny exotické distribuce - tedy ty, kde se hůře dopátráte odpovědi. Taky
bych vypustil (v tomto případě) Slackware a Debian. Zůstává RedHat, SuSE a
Mandrake. SuSE je s českými manuály, je to kvalitní systém a na oněch 7 CD
(či kolik jich tam je) je všecko. Ale člověk musí zaplatit jistý (téměř
symbolický) poplatek. Já sám fandím distribuci Mandrake - ale nevnucuji ji,
fakt je ten, že se mi oproti RedHatu líbí na desktopovou práci víc. Na
druhou stranu červenokloboučníků je převaha, je snažší se dopídit nějakého
řešení problému. A navíc CZ distribuce je vyladěna pro naše prostředí.

Není jednoznačné odpovědi, není jasný vítěz.
-mach-