Ulozenie obrazkov do Postgress-databazy

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Čtvrtek Duben 19 11:04:43 CEST 2001

On Thu, Apr 19, 2001 at 10:30:59AM +0200, Pavel Janík wrote:

> IMHO je používání LO v PostgreSQL nesmysl a doufám, že v další verzi už to
> tam nebude :-)

 Ne tak uplne, ono neni nic rychlejsiho a pokud aplikaci nevadi
specificke a neprenosne reseni tak to je dobre. Dostavat binarni
data do SQL (nejen do PostgreSQL) neni tak snadne. Je treba
nejak "zpozivatelnit" binarni znaky -- escape seq., oct, hex apod.
Todle vsechno u LO odpada.

 Pravdou je, ze 7.1 jiz umoznuje ukladani dat neomezene velikosti i do
standardnich radek tabulek. Takze si lze vybrat...

 Co jsem slysel tak ani v ostanich SQL neni zadny med zachazeni z velkymi
daty a existuji i reseni podobna LO v PG, citace z konference Mape
(Dan Horak):

"""

 >  To je zajimava informace. V tobe kdy PG toto nemel, nanej vsichni
 > hazeli spinu a ono to ani jinde neni idelani....

 Pokud to shrnu (pravda, jen po kratkem studiu dokumentace + pouzivani
 jejich API), tak Oracle, DB2, Interbase maji vsichni typ "LOB", se
 kterym se komunikuje pomoci vlastniho API (lze prirovnat k Large Objects
 u PostgreSQL). Dale ma Oracle (LONG) i DB2 (CLOB) typ pro "velky
 retezec", ktery ma u obou nejake omezeni - typu nelze pouzivat ve WHERE,
 atd.

 Pokud se mylim, tak mne opravte.

"""

					Karel