Vice mountu do jednoho adresare? (Re: Instalace pres FTP?)

Petr Baudis pasky na pasky.ji.cz
Čtvrtek Duben 19 17:08:49 CEST 2001

> A kdyz uz se to tady probira, existuje moznost primountovat dva
> filesystemy do jednoho adresare? Dejme tomu neco jako
> mount /dev/neco1 /nekam
> mount /dev/neco2 /nekam
> pricemz by se dalo zarucit, ze neco1 a neco2 jsou filesystemy, jejichz
> mnoziny souboru jsou disjunktni.
> Jedine co jsem zjistil, ze jde jeden filesystem primountovat vicekrat, ale
> to neni presne ono.
> Chapu, ze je to stejne diskutabilni jako hardlink na adresar, ale urcitym
> zpusobem by to snad implementovat slo, ne? Mi osobne by stacilo, kdyby to
> [...]

Linux kernely rady 2.4 to skutecne umoznuji, muzete namountovat vice
filesystemu do jednoho adresare, pote tusim ten nejnovejsi "prebiji" ty drive
namountovane (podobne jako u OpenBSD, jak tu jiz nekdo podotkl), pri umountu
se odmountuje bud naposledy namountovany fs a ke slovu se dostane ten predchozi,
nebo pokud odmountujete explicitnee urcite zarizeni, tak se vam automaticky
odmountuji i vsechno "nad nim" (IIRC).

Nevim jestli to je presne to chcete, ale linux to jiz opravdu umi ;-). Jen je
treba dat pozor na verzi util-linux, starsi verze muzou trosku zmatkovat...

--

				Peter "Pasky" Baudis

Whoever coded that patch should be taken out and shot, hung, drawn and
quartered then forced to write COBOL for the rest of their natural
life.
-- Keith Owens <kaos na ocs.com.au> in linux-kernel

My public PGP key is on: http://pasky.ji.cz/~pasky/pubkey.txt