Mandrake balicky: obecny dotaz

Radek Vybiral Radek.Vybiral na vsb.cz
Pátek Duben 20 14:26:06 CEST 2001

On Fri, 20 Apr 2001 pons na post.cz wrote:

> Dobry den,
> rad bych se zeptal - jako neMandrakeista -

Jako tezky Mandrakeista rad odpovim :)

k cemu je adresar mandrake/8.0/i586/Mandrake/RPMS.cooker
> a k cemu pak mandrake/8.0/i586/Mandrake/RPMS ?

Adresar Cooker a dalsi je vlastne testovaci, vyvojova verze ditribuce
Mandrake. Stejne jako ma RH podobny adresar Rawhide, tak jeho smyslem je,
ze jsou zde vzdy ty nejaktualnejsi balicky, ktere budou obsazeny v
nasledujici distribribuci.

Adresar RPMS je obsah aktualni verze distribuce MDK.

> Zdalo se mi, ze maji stejny obsah (jen pohledem pres web). A dale -

To se vam nezdalo, ten obsah je opravdu stejny :)) Duvod je ten, ze vcera
vysla verze 8.0, ktera z vetsi casti obsahuje prave balicky ze stromu
Cooker. Casem se zase budou odlisovat, ted je obsah vicemene stejny.

> balicky se jmenem 5mdk, 6mdk, to jsou nejaka cisla sekci, jako u
> slackwaru, suse? Lze nainstalovat mdk balik do redhatu, se stejnou

Cislovani 5mdk znamena pate "zabaleni" daneho balicku, stejne zpusob
cislovani pouziva i RH, takze vysledny nazev balicku xyz-1.2.3-5.i386.rpm
znamena, ze je to binarni verze software xyz verze 1.2.3 a je to jiz pate
baleni, protoze se do daneho balicku mohly delat upravy napriklad v tom,
kam budou jednotlive soubory umisteny, jaky bude poinstalacni skript apod.

Mandrake si navic sve balicky "signuje" v podobe pripony "mdk" aby bylo
ihned videt, od koho dany balicek pochazi.

> glibc? A naopak?

Balicky se u vetsiny programu nainstaluji celkem bez potizi, pokud jsou
nejake potize, tak se daji vyresit dinstalaci chybejici vyzadovaneho
balicku z te druhe distribuce. Muze se stat, ze napriklad modul do Perlu
bude vyzadovat jine splneni zavislosti nez u RH, ale lze to vyresit.

Nic samozrejme nebrani tomu, aby jste si dotycny balicek, pokud je
jeho prima binarni instalace jakkoliv poblematicka prekompiloval na danem
systemu, kdy by se mely splnit vsechny pozadovane zavislosti.

A vubec se lide od MandrakeSoftu snazi, aby jejich balicky byly co mozna
nejvic kompatibilni s RH, RPM je 'de facto' jistym standardem pro
distribuovani binarnich balicku a vzajemna nekompatibilita by nikomu
neprospela.

Uplne konkrektne jsem jednou potreboval binarni balicek, ktery jsem nasel
pouze pro MDK a kdyz jsem chtel nainstalovat, chtelo to novejsi verzi
balicku, na kterem to bylo zavisle. Jelikoz se dany program vyskytoval
taky v MDK, nainstaloval jsem oba na RedHat naprosto bez problemu a
vsechno funguje doted.

R.V.