Redhat v ceske nemilosti?

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Pátek Duben 20 23:08:48 CEST 2001

Zdenek Mazanec wrote:
: :) Ten load je tusim nasobeny stem. Jinak ty "uzasne statistiky" jsou volne
: dostupne vcetne roztrhani na jednotlive kousky typu redhat zvlast, mandrake
: zvlast uz ted. Tedy aspon vcera, kdyz jsem se marne dobyval na muni.cz to
: tak bylo.

	Load neni nasobeny stem. Osobne si nejsem jisty, jak presne kernel
pocita proces, ktery je uvnitr sendfile(). Ale pri cca 100 uzivatelich byl
load tak okolo 1-2, pak se zacal hodne zvedat.

	Momentalne je na ftp.linux.cz 902 uzivatelu pres FTP, nepocitaje
v to ty pres http a rsync. Load je 747.5 (statistiky na webu maji
AbsMax neco kolem 1000, cili load > 10 nezobrazi).

: P.S. Nemyslim, ze mandrake prekona RH. Pokud jsem to spravne pochopil, tak
: prenos ze stromu mandrake/* byl jeste minuly tyden 4x mensi nez ze stromu
: redhat/*. Navic, svoji kopii ISO imagi jsem tahal odjinud, neb na muni.cz se
: bud nedalo dostat, nebo to bylo desive pomale ;)

	No, ja to testuju ze sousedniho pocitace, a porad jeste je schopen
prenaset tak 100-200 kilobajtu za sekundu. Takze pokud mate rychlejsi
linku, zkuste odjinud :-)

	Co se tyce RedHatu a Mandrake, tak stahovani CD image ted vypada
takto:

ftpwho |egrep -ci 'redhat|seawolf'; ftpwho|fgrep -ci mandrake
88
787

	Nicmene statistiky celkoveho prenosu jsou takoveto (za poslednich
asi 10 dni, nicmene velka vetsina z toho je po vyjiti jednotlivych release):

                                                 ---- Percent  Of ----
     Archive Section      Files Sent Bytes Sent  Files Sent Bytes Sent
------------------------- ---------- ----------- ---------- ----------
linux/redhat                  306465    1731.1 G    52.75      72.80
linux/mandrake                 58467     470.3 G    10.06      19.78
linux/local                   115178     106.4 G    19.82       4.47

(posledni radek v podstate zahrnuje hlavne Red Hat 7.0-CZ).

	Asi o tom jeste napisu nejaky text, me samotneho ty vysledky taky
dost prekvapily - pro srovnani: ProFTPd bez sendfile() zabiral temer 100%
CPU pri tak 100-150 uzivatelich, zatimco se sendfile() pri 1000 uzivatelich
bylo tak 30-40% idle casu. Nakonec jsem ale limit nechal nizsi, protoze
nemam zas az tolik swapu (jen neco pod 1GB).

-Yenya

--
\ Jan "Yenya" Kasprzak <kas at fi.muni.cz>       http://www.fi.muni.cz/~kas/
\\ PGP: finger kas at aisa.fi.muni.cz   0D99A7FB206605D7 8B35FCDE05B18A5E //