RH7.0cz/CPress - par postrehu

Petr Šobáň soban na centrum.cz
Neděle Duben 22 00:01:56 CEST 2001

On Sat, 21 Apr 2001, Tomas Valusek wrote:

> Dobry den,
>

> Kdyz jsem pustil instalaci, chtel jsem zvolit ceskou (vlastne
> Czechoslovakian - pekna blbost, takovy layout neexistuje, je Czech a Slovak)
> klavesnici - jenze ono to neslo. Skoncil jsem s jakymsi obskurnim layoutem,
> kde jsem nevedel, jak zadat lomitko. Tak jsem se musel vratit a prehodit to
> na anglicky.

Proč ? Naco potřebujete obrácené lomítko, a normální je na normální
klávesnici.

> Dalsim trosku problemovym bodem byla volba typu instalace. Nejradsi bych
> zvolil "pracivni stanice", jenze jeji chovani mi nevyhovovalo (hlavne to, ze
> znovu prerozdeli linuxovou cast disku, navic jsem nechtel LILO do MBR,
> protoze tam uz je XOSL). Musel jsem proto zvolit vlastni instalaci.
>
> Rozdeleni disku jsem kontroloval fdiskem, cestina v konzole ale byla
> naprosto rozsypana.

Jak tam může být čeština když jsi vybral angličtinu?

> Dal uz vsechno probihalo v pohode, prijemne me prekvapilo, ze instalak
> spravne detekoval muj monitor a grafickou kartu.
>
> Ted je system nainstalovany, ale nemuzu psat cesky a linuxconf neobsahuje
> nastaveni narodnich zvyklosti, rozlozeni klavesnice ani obrazovkovych fontu.

Jednoduše si to třeba ponastavovat zvláště pokud jsi si zvolil angličtinu
tak co se divíš?

> Chtel jsem vyzkouset KDE 2.1 z cover CD Softwarovych novin 4/2001, ale
> zhavaroval jsem na obskurni zavislosti (chybela knihovna libmgr.so.0 nebo
> tak nejak).

Třeba stáhnout z internetu - to je problém spíš toho CD z Softvarových
novin že to tam nedaly ne?

> Proc o tom pisu? Byl bych velmi rad, kdyby pristi cesky redhat mel vyladenou
> cestinu jak v instalaku, tak nasledne v systemu. Na normalniho uzivatele
> nedela prilis dobry dojem, ze dnes tolik popularizovany system je na tom s
> cestinou tak jako nejmenovane redmondske gui v roce 1991.

Linux není pro cvičené opice.

> Posledni pripominka zrejme patri spis Red Hatu, ale presto ji tady reknu:
> Jako bezny uzivatel delajici s Wokny bych uvital nadstavbu rpm, ktera by se
> snazila resit zavislosti tak rikajic z vlastnich zdroju - kdyz by se objevil
> problem, mrkla by do databaze veci z instalacnich CD a pripadne by chybejici
> cast systemu doplnila.

Co vám tam chybí -> Gnorpm pokud balíček nějaký chybí tak jednoduše ho
zaskrtnu - balíčky si sám najde na HD nebo CD.

Doufám že toto někoho nenapadne aby tam automaticky tahal další nesmysly
tak jak to dělají win - fuj, bůh nas chraň.

|            Ostrava                     |
|    e-mail Petr.Soban na ova.inecnet.cz    |
|           soban na centrum.cz             |

---
Zkontrolován antivirovým programem moje oko v1.1 (c)2001.
Mail obsahuje virus: špatné oči.