uptime... [was: Re: Redhat v ceske nemilosti?]

Cejka Rudolf cejkar na dcse.fee.vutbr.cz
Neděle Duben 22 18:57:09 CEST 2001

Pavel Kankovsky <peak na argo.troja.mff.cuni.cz> wrote:
> narazi. (Druha vec je, ze je neco spatne, kdyz proces klidne muze viset
> treba minutu trvale v uninterruptible sleep.)

Mozna je to spatne, ale je to vcelku bezna situace.
V pripade operace erase to je klidne i nekolik hodin.
Zalohuje tu vubec nekdo na pasku? Ze bych byl sam?

> "Load average" znamena trochu volne prelozeno "prumerna zatez". Slovo CPU

Tak at tam nepisou "... number of jobs in the run queue averaged...".

> tam nikde nevidim. Je tedy logicke do ni nejak zahrnout i vytizeni i/o,
> pripadne jinych casti systemu, bez ohledu na to, jaky na meli nazor lidi

No kdyz ma byt zatizenim i cekani, budiz :-) Kdyby nahodou v tom
byl opravdu sitovy kod, to by vlastne znamenalo, ze server meri
i zatez klienta. Skutecne netusene moznosti :-)

> [...]

> prostor, aby neco zlepsily sebelepsi algoritmy na swapovani, protoze bud
> se bude swap pouzivat, pak to proste bude muset thrashovat jak blazen
> (pokud nema byt pouzito planovani procesu, ktere bude vzdycky jednu
> minutu bezet vybranych 100 procesu, dalsi minutu jinych 100 procesu...,
> coz bude thrashovat malo, ale zvenku to nebude o moc rychlejsi), nebo se
> do nej bude jen odkladat jen nepotrebny bloat bezicich procesu. Fakt, ze
> je 300+ mega swapu pouzivano, ale porad jeste nezkolabovalo, svedci spis o
> druhe variante, cili zbytecne nenazranosti pouzivanych programu.

Moc se omlouvam, ale ja koncim. Ja uz se opravdu muzu jen smat.
Nic uz nelze dal zlepsovat, takze proc se snazit. Dekuji vsem za
jejich nazory a zdravim u nejakeho rozumnejsiho tematu. Jdu radsi
zase delat veci, o kterych by si ale koukam dost znalych priznivcu
Linuxu myslelo, ze jsou uplne zbytecne a lepsi uz to nemuze byt. ;-)

--
Rudolf Cejka   (cejkar na dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science