RPM a instalace BINDu - zac.

Tomas Valousek xvalous na pluto.spsselib.hiedu.cz
Pondělí Duben 23 18:12:51 CEST 2001

On Mon, 23 Apr 2001, Jan Kohoutek wrote:

> /mnt/cdrom/RedHat/RPMS/bind-8.2.2bind-8.2.2_P5.i386.rpm

> Vzhledem k bezpecnostinim diram tak
> rpm -e bind-8.2.2
Ano, to udelejte a hodne rychle...

> A stahnout si zrojove kody djbdns:
>  http://cr.yp.to/djbdns.html
<noflame>Myslim, ze se tazatel zminoval o tom, ze je zacatecnik a vy mu
poradite sice kvalitni (kvalitnejsi) produkt, ale co se tyce instalace a
zpravy ponekud slozitejsi, nehlede na to, ze ke konfiguraci tohoto DNS
serveru bude horko tezko shanet dokumentaci, natoz v cestine (krome toho
clanku na rootu).

Ja vam tedy doporucuji pouzit balik bind-chroot od p. Jana Kasprzaka,
ktery najdete na:
ftp://ftp.linux.cz/pub/linux/people/jan_kasprzak/bind-chroot/

Dale vam doporucuji postupovat podle "manualu" od pana Martina Patky na
http://linux.mikroservis.cz/dns.html

Ja jsem se naucil konfigurovat DNS podle knihy od Computer Pressu:
Velký pruvodce protokoly TCP/IP a systémem DNS

Co se tyce tech uvodnich kroku, tak nezapomente bind nastartovat
/etc/rc.d/init.d/named start
a nastavit, aby se vam poustel po startu, napr. pomoci utility ntsysv

Konfiguracni soubor pro bind najdete v /etc/named.conf a budete-li
pouzivat pro konfiguraci "vzorove priklady" od p. Kasprzaka tak zonove
soubory najdete v /var/named/var/named/master a slave

Dale musite studovat sam a pokladat jiz konkretnejsi otazky ;-)

BTW: jeste jsem si vzpomel, ze se djbdns nesiri jako binarky, coz je pro
zacatecnika dalsi problem.
--
	Tomas -VALY- Valousek
	web design, internet projects, linux etc..