Kernel panic

Ing. Miroslav Cabarka mirodoma na arka.sk
Pondělí Duben 23 21:00:39 CEST 2001

>Kernel panic VFS unable to mount root fs

Nevie najst korenovy adresar - vadny HW, poskodeny suborovy system....

>Hledal jsem v archivu, ale nic pouzitelneho jsem nenasel.
>Linux vypinam vzdy bezpecne, pouze jednou vypadl el. proud i zalozni zdroj.

Ak po vypadku nabehol a potom normalne fungoval, tak to nie je pricina.
Pri vypadku prudu _nemusi_ vzdy dojst k poskodeniu FS

>Partitions jsou stale stejne.( nedoslo ke zmene)
>zkousel jsem i root=/dev/hda8
Urcite je root na /dev/hda8?

>Nevim cim to je, ale po nejake dobe uz to pro zmenu hlasi
>Kernel panic: no init found. Try passing init= option to kernel
>
>Zkousel jsem pri startu zadat linux init=/sbin/sh (podle manualu) a nic.

Tato operacia len spusti namiesto programu init (ma na starosti
vlastne cele nahodenie systemu) interaktivny shell, aby administrator
mohol urobit operacie nevyhnutne na zachranu systemu
a _normalny_ boot. Skuste zadat po starte: linux init=/sbin/bash rw
To pre pripad, ze interaktivny shell je na Vasom systeme bash a nemate
na neho symlink sh. To rw Vam umozni robit opravy, ak sa podari
nabootovat. (Mozno to rw nie je nutne, ale nic tym nepokazite)

>Zkousel jsem nabootovat z diskety a spustit fdisk.
>Pri spusteni z diskety (instalace linux rescue) ale nemam /dev/hda
>
>Zkousel jsem spustit instalaci z CD znovu az do DiskDruida a ten vidi oddily
>naprosto spravne, stejne jako NT, ktere mam take na disku.

To znamena len tolko, ze tabulka rozdelenia disku je dobra. Neznamena
to, ze particia, na ktoru tato tabulka ukazuje, je tiez dobra.

>Mam jen jeden IDE disk WD. Mam k dispozici puvodni jadro z RH 6.2, mam
>zkompilovane i nove. Oboji takto zlobi.
>Pritom to fungovalo bez problemu. Problem mozna bude po el. vypadku.

Ten vypadok nastal _tesne_ pred poruchou? Inak povedane - bolo to
_prve_ bootovanie po vypadku? Ak nie, tak je vypadok v tomto pripade
irelevantny.

>Lze s tim neco delat?

Ak sa nepodari nejakym sposobom nabootovat, tak to bude horsie.
Mate v linuxe zivotne dolezite data?
Napadlo ma - ak spustite textovu instalaciu, da sa prepnut na konzolu
F4 (alebo niekde okolo - pomocou Alt+F4) a tam je prompt.
Mozno bude vidiet suborovy system. Skusil by som pozriet zakladne
systemove nastavenia, ci su v poriadku.

>Je to u linuxu normalni?

Urcite nie. Tym chcem povedat, ze linux si to "sam sebe" neurobil.

>Jak tomu lze predejit?

To je dlha tema - napriklad urobit rozdelenie disku tak,
aby kazdy dolezity adresar mal svoju particiu. Mozno neodstranite
presne takyto problem, ale s vysokou pravdepodobnostou
zachranite dolezite data.
Da sa napriklad zachranna disketa vyskusat, este ked system funguje,
ci sa z nej da bootovat.
Ale toto je len minimalizacia skod, ak uz porucha nastala.
Pocitac treba ulozit tak, aby ste do neho nekopali, alebo aby ste ho
nemuseli casto posuvat - otrasy skodia.
Takato porucha ale zriedka vznikne "len tak".

Miro Cabarka
mirodoma na arka.sk