perl vs grep

pons na post.cz pons na post.cz
Úterý Duben 24 16:30:13 CEST 2001

>Nevim, me se to nezda, ale zkousel jsem jenom jeden soubor
>Jeste bych se chtel ujistit, ze zminovany textovy soubor slovnik
>byl opravdu textovy s radky ukoncenymi '\n'.

Proto me to zaujalo: je to obycejny textovy fajl,
ve kterem jsou radky:
"    slovo preklad\n"
a kdyz jsem poustel perl script s vyhledavanim,
zdal se mi hodne pomaly. Proto jsem napsal zkusmo
ony vyse zminene prikazy
>perl -ne 'print if /slovo/' file
>grep -e 'slovo' file
a dosel k onem take predesle zminenym vysledkum.

>$ time grep -e 'CREATE' radl.dump
>real    0m15.468s
>user    0m0.140s
>sys     0m0.580s
>$ time perl  -ne 'print if /CREATE/' radl.dump
>real    0m15.946s
>user    0m8.300s
>sys     0m0.500s
>$ perl -v
>This is perl, v5.6.0 built for i386-linux
>$ grep -V
>grep (GNU grep) 2.4.2

Vase casy vypadaji pekne, nezapiram :o)
Nevim vsak proc ty moje jsou tak odlisne.

Mozna bych preci jen mel poznamenat,
ze muj perl i grep bezi na Irixu 6.5.
Nicmene, i po preneseni slovniku na linuxovy stroj (RH6.1,
perl 5.5.003, grep 2.3) dosahuji podobnych
pro perl zabrzdenych vysledku (6x).
hm.

Karel P.