problem s multiportem s RS485 - trochu delsi

scipraha na applet.cz scipraha na applet.cz
Středa Duben 25 12:54:39 CEST 2001

Zdravim,
mate nekdo zkusenosti s multiportovou kartou ETC-8166? Zkousel jsem ji
nakonfigurovat podle navodu, ale zadny vysledek se zatim nedostavil.
Nevim, od ceho se mam odpichnout. Od jakeho cisla mam nastavovat ttyS*?
od ttyS2 nebo ttyS4. Kdyz si totiz necham vypsat setserial -a
/dev/ttyS*, tak se mi na ttyS4-11 objevi mezi flags slovo Fourport a
myslim si, ze to ma mozna nejakou souvislost s tou kartou. V manualu
zacinaji nastavovat uz ttyS2. O flagu fourport neni nikde ani zminka. To
je asi vsechno, co k tomu muzu napsat.
Diky za kazdou radu, ktera mi pomuze
Michal Vojan

PS: jeste jsem v souvislosti narazil na dve nejasnosti:
-kdyz jsem zkusil ls -lR / > /dev/ttyS6 (to by mel byt ten multiport),
tak je to ok a cele to probehne v klidu. Kdyz jsem ale posilal do ttyS7,
tak mi zacal psat:
ls: /proc/2/root... No such file or directory
ls: /proc/6/exe...Permision denied
ls: write error
a skoncil. Dodavam jen, ze se obe dev lisi jen v minor cisle a portu. Co
mam spatne?

-jaky je rozdil mezi ttyS a cua? Major cisla se sice lisi, ale jinak to
ukazuje na stejna zarizeni. A presto se s nimi pracuje rozdilne.
Napriklad  /dev/modem mi smeruje na /dev/ttyS0 a minicom s tim pracuje,
cu zase pracuje jen s /dev/cua0. Pri pouziti /dev/ttyS0 mi nahlasi, ze
je line busy a skonci.