gsm modem

Kebert Martin mkebert na seznam.cz
Čtvrtek Duben 26 12:14:43 CEST 2001

Dne čt 26. duben 2001 10:38 jste napsal(a):
> Máte někdo zkušenosti s připojením počítače s linuxem do internetu GSM
> telefonem s modemem, např. Siemens s35i nebo Nokia 6210?

Tak zrovna s temito nikoliv. Ale mam Erika T28 s DI28(infra) a to mam
odzkousene a funkcni. jedinej rozdil  pro pppd je, ze misto '/dev/ttyS0' jsem
dal '/dev/ircomm0'
 Mam IrDA SIR (115kbps) modul k ASUSacky desce A7V (myslim, ze se ten modul
nezmenil od ty doby, co to ASUS nabizi tzn. 486&spol).

v modules.conf je :
alias tty-ldisc-11 irtty
alias char-major-161 ircomm-tty
alias char-major-60 ircomm_tty

a pri startu ( resp pred pouzitim, protoze mam jeste 'lirc' a dohromady to
nejde ) si poustim :

irattach /dev/ttyS1 -s

 Taky jsem se chtel zeptat jestli nekdo nevite, jak to vlastne funguje.
Myslim tim to ze kdyz se spojim mobilem na pevnej modem, tak GSM tvrdi ze se
spojil 9600(to bych i pochopil) ale normalni modem tvrdi 33600. Navic mam
takovej divnej pocit, ze GSM 9600bps je rychlejsi nez 9600bps na normalnim
modemu. Moje teze je takova, ze GSM sice jede 9600bps, ale synchronni kdezto
klasickej modem ne. To mi ale pak nesedi s nekterejma clankama o modemech,
kde tvrdi ze v async modu je jenom v prikazovym rezimu(odpovida na AT
prikazy) kdezto pri spojeni je pry v sync rezimu. Jenze kdyz si nastavim dva
modemy(klasický) proti sobe tak 33600 async(proste klasika) je priblizne
stejne rychla jako 19200 sync. No, nevim.

--
Kebert Martin <mkebert na seznam.cz>