Samba a virtualni uzivatele

Veros Kaplan xkaplan na informatics.muni.cz
Pondělí Duben 30 14:20:12 CEST 2001

 Miroslav PRAGL wrote/napsal:

: Myslite mapovat vicero samba uzivatelu na jedineho /etc/passwd uzivatele?
:
: nestaci na to soubor smbusers?
:
: # Unix_name = SMB_name1 SMB_name2 ...
: samba = user1 user2 user3 ...

   to je to, co jsem našel pod "username map" ? Je to pěkné, ale já
potřebuju rozlišovat v Sambě podle uživatelských účtů.

   To se IMHO určeno pro případy, kdy jsou jiná uživatelská jména na
Windowsech a jiná na unixu. Případně, pokud má více uživatelů Windowsů
používat stejného uživatele na Unixu.

  Já potřebuji, aby se to přemapovalo až v okamžiku, protože každý
(virtuální) uživatel má možnost používat jiné prostředky pod jiným
stupněm přístupu (RW, RO)... To "username map" nesplňuje.

  Ještě mne napadla zhůvěřilá myšlenka vyřezat ze Samby autentizační
server, spustit ho standalone a trochu ho opatchovat.

  Případně: umí samba používat PAM?  (Aha - umí, čímž jsem si sám
odpověděl a jdu studovat PAM). Díky.

  Nic jiného jsem pro smbusers nenašel, něco jsem přehlíd?

Velice děkuji

Věroš Kaplan
--
Věroš Kaplan <xkaplan na informatics.muni.cz>    http://www.fi.muni.cz/~xkaplan/
ISO-8859-2 compatible                    student Fakulty informatiky, MU Brno