ztratovost paketu na ISDN lince

Středa Srpen 1 13:16:25 CEST 2001

On Tue, 31 Jul 2001, Petr Zapadlo wrote:

> [...]
> tech serveru se pres ISDN pripojuje na Inet.
> Problem je v tom na teto pricce (i na lince na Inet na te patricne strane) je
> pomerne velka ztratovost paketu, ktera prudce roste z delkou paketu.
> Viz:
> 64 bytes from 192.168.2.186: icmp_seq=392 ttl=255 time=37.2 ms
> 64 bytes from 192.168.2.186: icmp_seq=397 ttl=255 time=40.2 ms
> 64 bytes from 192.168.2.186: icmp_seq=412 ttl=255 time=40.2 ms
>
> Ten bod ,  na ktery mam pifku, ze je za to odpovedny je umisteny v arealu CKD
> a pouziva tamni ISDN ustrednu.  (Po pravde se kterou jsou permanentni potize,

Jestli to v telefonu rachoti, pak to znamena, ze se do signalu dostava
nejaky sum a tim se "meni" jednicky a nuly v tom digitalnim datovem
proudu. Modem na druhe strane to pak blbe prevede na analogovy signal
(objevi se ten rachot). Je to obdoba spatneho MP3 souboru nebo CDDA, kde
to 'lupe', kdyz je poskozeny (nebo blbe nagrabovany z poskrabaneho CD).

> A ja se ptam jak je mozne ze se spojeni ISDN navaze a drzi, ale
> prenest se nic neda. Ja jsem mel za to ze neco podobneho na ISDN
> nehrozi. Telekom od toho dava ruky pryc protoze to vede jeste pres ckd
> ustrednu.

Pokud je spatny nejaky bit nebo vice bitu v datagramu, povede to k
retransmitu celeho datagramu. Urcitym resenim je tedy snizit na obou
koncich te spatne linky MTU, ovsem pak se nespojite s nekterymi servery
(napr. Hotmail), protoze firewalluji uplne vsechno a neberou fragmenty,
takze na strae Internetu byste za tou spatnou linkou mel udelat zpetnou
defragmentaci pruchoziho provozu.

V kazdem pripade pokud budete prenaset datagramy o delce 1500 byte
(maximum) a budete mit vic, jak 10% ztrat, bude linka dost nepouzitelna
(TCP/IP na to neni konstruovane).

Jednoznacne je potreba odstranit ruseni signalu na ceste.

--
                        Milan Kerslager