Uzivatel root atd. - trochu filosoficky

Petr Baudis pasky na pasky.ji.cz
Čtvrtek Srpen 2 13:10:33 CEST 2001

> pouzivam linux uz nekolik let a dosel jsem k jedne neznalosti ktera je spise
> filosoficka. 99.9% veci delam jako root, svoje konto mam zalozene jen z
> principu, prakticky na nem ctu jen v muttu postu. Nekdy pouzivam irc a nektere
> servery rvou, kdyz se clovek prihlasuje k serveru a na svem stroji je jako root,
> ze to je nebezpecne. Me se ale nechce vzdy kdyz chci na irc menit v jednom okne
> uzivatele z root na neco jineho.

Proc to vsechno delate jako root? V cem je to o tolik pohodlnejsi?
To nejak nechapu. Na svem domacim pocitaci pouzivam bezne tak 16 - 17
konzoli naraz, 1 konzoli jako testovaciho uzivatele, 2 konzole roota
pro pripadnou spravu systemu, a zbytek jako radovy uzivatel pasky - nevidim
smysl v tom bezne pracovat jako root, akorat musite stale davat pozor
abyste se nahodou v necem nepreklepl apod... roota 90% casu nepotrebujete.
Potrebujete ho jen kdyz instalujete nejaky program (su; make install; exit),
pripadne nejak menite konfiguraci sveho pocitace, a to prece neni tak casto.

--

				Petr "Pasky" Baudis