ztratovost paketu na ISDN lince

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Pátek Srpen 3 10:47:42 CEST 2001

> 	No pokud je problem schopna detekovat az sitova (TCP, IP maximalne pi
> CRC) a vyssi (napr. sluchova'-)) vstva, pak je to sice spatne, ale
> spojeni bude drzt dale..

Z vlastni zkusenosti muzu rict, ze se to pak chova prapodivne - nam
tu (kvuli dlouhemu BNC segmentu) blbnulo pripojeni k providerovi.
Projevovalo se to tak, ze spojeni na www servery bylo prakticky porad
OK, spojeni na ftp servery + prochazeni adresaru bylo taky OK, ale
pri pokusu o stahovani z ftp se vytvoril prazdny soubor, nekdy prislo
par bytu a konec. Spojeni bylo navazano, akorat se nic nedelo.

Ping-anim jsem zjistil, ze ztratovost je mala pro hodne male pakety,
lame se okolo 4 kB a je absolutni pro >= 16 kB. Vypis z tcpdump
ukazal, ze male pakety prochazely dobre, ale vetsi byly rozdelene
podle MTU na cca 1,5 kB kousky. No a obcas se nejaky kousek ztratil.
Proto nesel poskladat cely (velky) paket, zatimco male prosly. A
kvuli tomu, ze se predavaly aspon ty kousky se spojeni neshodilo a
porad se drzelo.

Problem byl na sitove vrstve (mezi dvema HUBy), sitova karta o tom
asi ani nevedela a v linuxu se zadne problemy s vadnymi pakety
nehlasily. A vrtva TCp byla uplne z obliga.

Zkuste proverit ztratovost linky na ruzne velkych paketech.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s