Jake je velikost arp cache?

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Pátek Srpen 3 17:58:44 CEST 2001

"Pavel" <stancik na iweb.cz> writes:

> Dobry den,
>
> zajimalo by mne, kolik pocitacu naraz muze byt napojeno na jeden interface,
> ktery ma vice aliasu (treba 4 Cecka). Zvladne narazovy pristup 200 pocitacu?
> Neni arp tabulka omezena na standardnim linuxovem jadre  2.2.X, nebo 2.4.X,
> treba jen na 100 MAC adres?
> Zna nekdo max. pocet MAC adres.

Nasledujici informace mohou byt nepravdive:

MAC adresy jsou ulozeny v hashovaci tabulce:

struct neigh_table arp_tbl = {
        family:         AF_INET,
        entry_size:     sizeof(struct neighbour) + 4,
        key_len:        4,
        hash:           arp_hash,
        constructor:    arp_constructor,
        proxy_redo:     parp_redo,
        id:             "arp_cache",
        parms: {
                tbl:                    &arp_tbl,
                base_reachable_time:    30 * HZ,
                retrans_time:           1 * HZ,
                gc_staletime:           60 * HZ,
                reachable_time:         30 * HZ,
                delay_probe_time:       5 * HZ,
                queue_len:              3,
                ucast_probes:           3,
                mcast_probes:           3,
                anycast_delay:          1 * HZ,
                proxy_delay:            (8 * HZ) / 10,
                proxy_qlen:             64,
                locktime:               1 * HZ,
        },
        gc_interval:    30 * HZ,
        gc_thresh1:     128,
        gc_thresh2:     512,
        gc_thresh3:     1024,
};

velikost hashovaci tabulky je dynamicka a je rizena parametry
gc_tresh* . Za behu patrne nejde nastavit velikost teto
tabulky. Algoritmy pracujici s touto tabulkou jsou v
/usr/src/linux/net/core/neighbour.c

> Pisu to proto, ze spickove switche si napr. pamatuji 1000 - 4000 MAC adres
> na jednom portu.

No az na to, ze switche jsou L2 zarizeni a obvykle mivaji spis limity
na maximalni pocet MAC adres na cely switch. Limit MAC adres na port
je pro switch v podstate nesmysl. A 1000 - 4000 rozhodne
neni spickovy switch. Ikdyz by mne celkem zajimalo, jestli nekdo
vyuziva tak obrovske mnozstvi pocitacu pripojenych do jedne L2
site.

Na druhou stranu router opravdu muze mit pro kazdy interface svou
vlastni arp tabulku.

Brno, Czech Republic