Jaky HW mam zvolit ?

Michal Grunt michal.grunt na iol.cz
Pondělí Srpen 6 11:36:29 CEST 2001

> premyslim nad koupi noveho stroje a nevim, pro kterou platformu se
> rozhodnout. mam moznost koupit desku ABIT KT7A + CPU Duron 800 MHZ nebo
> desku MSI 815 EP-R Pro (i815EP) + CPU Duron 800 MHz (FSB 100 MHz). Obcas ale
> slychavam o problemech s cipsety VIA, zatimco Intel 815 (vlastne i Celeron
> 800) patri mezi stabilni a osvedcene platformy. Podle testu na AnandTech.com
> je rozdil vev vykony techto procesoru cca. 10%. Tento rozdil je podle mne
> zanedbatelny a klidne jej ozelim (jedna se o "domaci" masinu) na ukor
> stability a 100% komtability. Muzete mi poradit, treba dle vlastnich
> [...]

Sice v Linuxu moc nedelam, ale asi tak:
AMD ma lepsi pomer cena/vykon (stejne taktovany AMD je vykonejsi nez
Intel), ale zase po zkusenostech s AMD (mam Durona 750 a desku MSI
Turbo KT133A, takze si myslim ze to neni zadne orezavatko - mysleno
leva deska, spatna kompatibilita atp.), kdy clovek musi ladit vse
nejaky ten tyden nez prijde na spojitosti mezi driverama atp. (to
plati pro Windows), bych priste o nakupu AMD vahal. Jak je to pod
Linuxem nemuzu rict.