lze nejak propocitat zatez vznikou z SQL dotazu (postgresql)

Zdenek Pizl zdenek.pizl na pegas-dk.cz
Pondělí Srpen 6 13:06:18 CEST 2001

Dobry den,

 mam pred sebou ukol, se kterym si tak nejak nevim rady.

Stav:

 - server s linuxem (RH-7.x),
	- P3 800MHz,
	- 256MB RAM,
	- 40GB WD disk

 - postgresql 7.0.2-17
	 - databaze s cca 1+e06 zaznamy
	- zindexovano podle domen pouzivanych ve WHERE klauzulich

Problem:

 - pres www stranky zakaznici delaji dotazy, ktere jim
vraci v optimalnim pripade PRAVE JEDEN, v horsim pripade
vice nez jeden zaznam - informace o produktu plus cenove
inforamce. (horni hranice poctu vracenym zaznamu je radove
stovky zaznamu).

 - potreboval bych nejakym (mne zatim neznamym zpusobem)
odhadnout velikost zateze pro server. Jde mi o to, ze kdyz
prijde tech dotazu 50 najednou, jaka bude doba odezvy a co
to udela se serverm, nerad bych aby http spojeni
timeoutovalo pro dlouhou dobu odezvy sql serveru ...

 - pri jednom dotazu (vlastne to jsou dva dotazy, po jednom
do dvou tabulek) totiz load (podle top) vyskoci na 98% a
uspesne se tam par sekund drzi.

 Nemate nejaky napad nebo link, jak to nejlepe zmerit/
propocitat/ odhadnout ??

				dik,
					Z.P.