instalace linuxu na notebook pres sit

Veros Kaplan veros na tac.cz
Pondělí Srpen 6 13:22:00 CEST 2001

David Trcka napsal:

:
: On Sat, 4 Aug 2001, Martin Vrkoc wrote:
:
: > potrebuji poradit s instalaci linuxu na notebook (Toshiba 16 MB, HD 1370
: > MB, PCMCI). Tento notebook ma v sobe jen disketovou mechaniku a sitovou
: > kartu. Pocitac z ktereho to chci instalovat je na w2k, kde mam
: > instalacni cd. Vytvoril jsem si bootovaci disketu pro zarizeni PCMCI a
: > nabootoval. Ale pokud chci instalovat pres FTP nebo http hlasi,ze neni
: > dostatek pameti. :-(( Poradite mi nekdo ? Byl bych vdecen za kazdou
: > radu.
: >
: Moje zkusenost je, ze nejrychlejsi a paradoxne i nejmene pracny zpusob je
: prehodit ten disk do jine masiny, nainstalovat (pozor na spravne jadro a
: spravnou verzi glibc, pokud je tam jiny procesor), a zase prehodit zpatky.
: Vzhledem k tomu, ze je to notebook, asi budete na tohle potrebovat redukci
: 2,5" disku na klasicke IDE, ale ta se da za par supu sehnat.

   Pokud nemáte možnost do toho notebooku vlézt, tak to zkuste přes
sériový port (a bohužel druhý počítač).
Je možné vyrobit jádro, nechat ho nabootovat s ramdiskem, na kterém bude
PPP a mount (a něco málo navíc), spojit se přes sériovou linku na
vedlejší počítač a stáhnout si odtamtud image, který se mrskne na disk.
   Instaloval jsem slabší stroj (486, 8MB RAM, 300MB HDD) přes sériový
kabel :-) Přesun z počítače na počítač trval asi čtyři hodiny, ale jinak
to nešlo. (ta věc neměla ani disketovou mechaniku).

S pranim krasneho dne

Věroš Kaplan
--
Věroš Kaplan <veros na tac.cz>