lze nejak propocitat zatez vznikou z SQL dotazu (postgresql)

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Pondělí Srpen 6 14:06:46 CEST 2001

On Mon, Aug 06, 2001 at 05:07:04PM +0200, Zdenek Pizl wrote:

>  - postgresql 7.0.2-17

 Udelejte update na 7.1 je to rychlejsi a bez nekterych bugu.

>  - potreboval bych nejakym (mne zatim neznamym zpusobem)
> odhadnout velikost zateze pro server. Jde mi o to, ze kdyz
> prijde tech dotazu 50 najednou, jaka bude doba odezvy a co
> to udela se serverm, nerad bych aby http spojeni
> timeoutovalo pro dlouhou dobu odezvy sql serveru ...
>
>  - pri jednom dotazu (vlastne to jsou dva dotazy, po jednom
> do dvou tabulek) totiz load (podle top) vyskoci na 98% a
> uspesne se tam par sekund drzi.

 IMHO to nema valnou vypovidaci hodnotu, protoze do toho vstupuji
cache, sdileni bufferu mezi backendama apod. Stejne tak mohou byt
zavadejici samotne informace s topu nebo uptime.

 Smysluplne vysledky dostanete pokud si primo zmerite kolik
moc klientu s vasim SQL dotazem je schopen server obslouzit.
Mozna na http://techdocs.postgresql.org/ najdete nejaky odkaz
na soft ktery by to umel (benchmark).

 U PostgreSQL neni krivka zateze zase tak moc nachylna k strmemu
rustu se zvysujicim se poctem klientu. Moznym problemem muze
byt pomerne pomaly start serveru na pocatku spojeni s klientem (narozdil
od MySQL) lepsi je tedy pouzivat persistentni spojeni - typicky pro web.

 Pochopitelne se predpoklada pouzivani VACUUM apod. :-)

 O ladeji vykonu muze cit treba zde:

http://www2.linuxjournal.com/lj-issues/issue88/4791.html

				 Karel

--