Export promennych v bashi

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Pondělí Srpen 6 17:45:28 CEST 2001

Ahoj,

> narazil jsem na problem exportovani promennych v bashi. Konkretne se jedna o
> locales.
> Pokud v konzoli napisu treba: "export LC_CTYPE=cs_CZ", tak mi prikaz "locale"
> skutecne vypise, ze promenna LC_CTYPE ma hodnotu cs_CZ. Pokud to same udelam ve
> scriptu, nestane se nic.
> Script vypada takto zjednodusene takto:
> #!/bin/bash
> export LC_CTYPE=cs_CZ
> # <eof>

To je logicke - pro ten skript se spusti dalsi subshell, ve kterem se ta
proemnna nastavi na co chcete, a vyexportuje se - to znamena, ze dalsi
subshelly tohoto shellu by ji videly.
Ale pri skonceni skriptu se ukonci i onen subshell, a Vami nastavena
hodnota zmizi.

Ze subshellu nemuzete nastavit (alespon ne zadnym standardnim zpusobem ;))
) hodnoty promennych environmentu (ani nic jineho - zkuste si napsat
skirpt, ktery zmeni aktualni adresar ;) ) rodice.

--
JiKos.