debianu tuhne konzole

Pondělí Srpen 6 20:27:33 CEST 2001

On Fri, 3 Aug 2001, Pavel Kraus wrote:

> Mam tady debian 2.2 na stare 486, a dnes rano jsem zjistil, ze nereaguje na
> Alt-Fn. Porad jsem zustaval na prvni konzoli, jen do logu to vyplivlo radku,
> ze unknown scan code, ignoring.

"unknown scan code" znamena, ze z klavesnice lezly nejake divne
kody. Pokud se to objevilo znicehonic, pak bud zacala uhnivat klavesnice,
nebo motherboard (cast cipsetu komunikujici s klavesnici nebo sbernice).
Problem na strane softwaru je velice malo pravdepodobny (to by si jedine
jadro muselo nejak vtipne upravit vlastni kod, aby zacalo bez vnejsi
priciny generovat podobnou hlasku).

> Problem se postupne vyvijel, kolem obeda uz to na konzoli nereagovalo
> na klavesy vubec a nepodarilo se mi pripojit ani pres ssh (to
> dopoledne jeste slo). Na ping jsem odpovedi dostaval bez problemu.

To pravdepodobne znamenalo, ze neco uhnilo definitivne. Dost mozna
zkolaboval cely userland (fungoval Num Lock?) a na ten ping to odpovidalo
jen z toho duvodu, ze ICMP je implementovano primo v jadre.

> I napadlo me, jestli se nezastavil vetracek u CPU (to kdysi delaval).
> Ale tocil se. Nakonec mi dosla trpelivost a stisknul jsem tlacitko
> Reset. Po restartu vsechno chodi a v logach neni nic podezreleho
> (krome tech unknown scancodu).

To, ze se vetracek tocil, jeste neznamena, ze se mu nemohlo udelat spatne
z velkeho vedra.