lze nejak propocitat zatez vznikou z SQL dotazu (postgresql)

Michal Kara lemming na arthur.plbohnice.cz
Úterý Srpen 7 08:25:51 CEST 2001

>  - potreboval bych nejakym (mne zatim neznamym zpusobem)
> odhadnout velikost zateze pro server. Jde mi o to, ze kdyz
> prijde tech dotazu 50 najednou, jaka bude doba odezvy a co
> to udela se serverm, nerad bych aby http spojeni
> timeoutovalo pro dlouhou dobu odezvy sql serveru ...
>
>  - pri jednom dotazu (vlastne to jsou dva dotazy, po jednom
> do dvou tabulek) totiz load (podle top) vyskoci na 98% a
> uspesne se tam par sekund drzi.

  Toto neni nijak moc smerodatne. Z mych zkusenosti vim, ze v praxi vstupuji do
hry hlavne zavislosti (vzajemne blokovani) mezi jednotlivymi thready, pripadne
nedostatek pameti atp. Malokdy je to primo vykon procesoru. Vsechny tyto procesy
jsou silne nelinearni, takze predikce je velmi obtizna.

  Podle mne je nejpresnejsi metoda si tu zatez generovat (ale az na urovni HTTP
dotazu, ne jenom SQL dotazy) a merit latenci systemu jako celku, coz je to, co
vas zajima nejvice. Chcete-li se o problematice dozvedet vice, doporucuji (svuj
vlastni ;-) clanek na http://underground.cz/557

						Michal Kara alias Lemming