Zaheslovany disk stale pristupny + LILO

Martin Horak horakm na mail.sce.cz
Středa Srpen 8 14:16:02 CEST 2001

> Zdravim,
> mam takovy problem na ktery mi zatim zadny linuxar uspokojive
> neodpovedel.
> Rekneme ze mam Win98 a Red Hat s Lilo, jak mam nakonfigurovat Lilo,
> aby pri nabootovani z diskety nebylo pristupne windowsovske c: ? Lilo
> se sice pri bootovani pta na heslo, ale da se to takto jednoduse
> obejit, cimz aplikace Lila ztraci smysl. Videl jsem to nastavene tak,
> ze c: nebylo jindy nez pri nabootovani z MBR pouzitelne, proste tam
> nebylo.
>
> Dik za radu,

> [...]

Smysl LiLa neni ochrana dat pred zneuzitim. Smysl Lila je umoznit
uzivateli vybrat, co se bude bootovat. Heslem je mozne chranit
nabootovani urciteho jadra, nebo systemu, ale data na disku vam to
neochrani. Tam pomuze jedine sifrovany filesystem, nebo stroj v
trezoru bez moznosti bootovat z jinych medii nez HD a bez moznosti HD
vyndat.

--
Ing. Martin Horak
SCE a.s. Decin