Samba a otevrené soubory odpadlého uzivatele

Miroslav Petricek mirek na petricek.cz
Středa Srpen 8 20:43:57 CEST 2001

On Wed, Aug 08, 2001 at 02:05:04PM +0200, Jaroslav Lukesh wrote:

> když se mi (DOSovská) stanice přihlásí na sambu (2.0.7 RH70cz standard),
> chvíli na ní dělá, ale pak se tomu skvělému singletáskovému systému od
> maxišrotu zalíbí ztuhnout pecku, no a lsof ukazuje hromadu otevřených
> souborů, po opětném nastartování dosovské pecky a přihlášení již najednou v
> smbstatus vidím tytéž uživatele dva a lsof píše stále otevřené soubory pro
> toho vytuhlého.
>
> Problém je ten, že nově přihlášený tentýž uživatel na ty otevřené soubory
> nemůže, ale jak zajistit, aby se jeden uživatel ze stejné IP (či MAC)
> [...]

Samba umí posílat keepalives, tedy pakety podle nichž pozná, že klient již
není aktivní a zruší jeho spojení. Můžete použít třeba tato nastavení:

socket options = SO_KEEPALIVE
keepalive = pocet_sekund
dead time = pocet_minut

viz dokumentace k Sambě

--
/*     Miroslav Petricek           mirek na petricek.cz
       Brno, Czech Rep.            ICQ: 56183467