Spickovy SQL server pro Linux

Ing. Miloslav Ponkrác miloslav.ponkrac na interval.cz
Čtvrtek Srpen 9 11:23:49 CEST 2001

Mohu říci, proč jsem si PostgreSQL nevybral já. A to je mizerná podpora mimo
Linux. Například jsem uvažoval o Windows klientech, kteří by pracovali s
PostgreSQL serverem. A pomalu jsem začal zjišťovat, že jak jdu mimo Linux,
tak podpora PostgreSQL je dost pofiderní. Ono taky databázi dělají věci a
podpora kolem. Začal jsem si s PostgreSQL připadal jako kutil typu udělej si
sám.

Jaký rozdíl oproti tomu je i podpora daleko horší MySQL. Jenom pro Windows
je DLL knihovna, několik grafických administrátorů, dobrý ODBC ovladač,
ovladač do Delphi. Samozřejmostí je DBI, JDBC, a další. Podobná podpora je i
pro Linux a další systémy.

Dále jsem vyzkoušel server PostgreSQL kromě verze pro Linux i verzi pro
Windows. Raději jsem to skončil. Jinak řečeno, jsem ještě ochoten zkousnout,
že PostgreSQL je prakticky vázána na Linux, ale klientem může být cokoli na
jiném OS. A db to musí dobře podporovat.

Pro jistotu píšu, že MySQL je db nepoužitelná pro jiné, než jednoduché
datové modely. Ale dnes si již člověk v db může dost vybrat. A PostgreSQL to
z výše uvedených důvodů u mě prohrála.

S pozdravem

Miloslav Ponkrác

  @InMail.sk - Vas postovny server - www.InMail.sk