Spickovy SQL server pro Linux

Ing. Miloslav Ponkrác miloslav.ponkrac na interval.cz
Pátek Srpen 10 11:11:21 CEST 2001

PJ> Vasi vytku uznavam, nektere nastroje je problem na prvni pohled najit,
PJ>nicmene to neznamena, ze neexistuji ci ze PostgreSQL ma malo nastroju...
PJ>(IMHO jich ma vice nez MySQL jiz davno, jen se o tom moc nevi a nektere
PJ>se obtizneji hledaji, nicmene jak uz jsem psal diky podpore JDBC, ODBC
PJ>DBI apod. mame kvalitni nastroje davno)

Těší mě, že PostgreSQL je na tom lépe. Víte, ale právě takové maličkosti
rozhodují. Prostě nástrojů je spousta, jen prostě musíte být Sherlock
Holmes. Rád bych pomohl, ale mám pocit, že chyba je už v duchu celého sídla
www.postgresql.org, že prostě je to sídlo vývojáři sobě. Nemohu nesrovnávat
s www.mysql.com, kde jedoduše jsou všechny potřebné informace rychle k
nalezení. Jste vývojář? Jděte sem. Chcete nástroje? Jděte sem. Chcete
benchmarky? Jděte sem. Atd. A najdete všechny potřebé informace. Zatímco u
Postgresu je nabídka asi na 10 konferencí, ale jinak je to dost odrazující.
Proto bych se raději zúčastnil projektu předělat ducha sídla
www.postgresql.com, tedy celé sídlo, než jen lepil odkazy.

> [...]
>vyvojem zacalo (myslim, ze historii jste schopen na www.postgresql.org
>najit sam), zadny pouzitelny MS Windows (tim __vazne__ nemyslim verze
>zalozene na Win16) neexistoval! Neexistoval dokonce ani zadny standard
>POSIX, ktery si klade za smely cil umoznit skutecnou portabilitu
>programu mezi operacnimi systemy (ze tomu v praxi je uplne jinak my
>programatori bohuzel vime:-() - prvni verzi Windows, ktera 'udajne'
>zakladni normu POSIXu (mluvim o systemovych volanich z programovaciho
>jazyka C, cislo si ted nevybavim - snad POSIX1000.3?) jsou MS Windows NT

Znovu uznávám, že máte pravdu. Před tolika lety by museli mít hodně dobrou
křišťálovou kouli.

> '-) zkuste se divat pozorneji, ve vasem vyctu totiz mate nekolik
>komponent, ktere 100% v MS Windows (casto pouze NT ci 2000, na Win9X
>nemate sanci) bezi uplne stejne jako PostgreSQL - tedy pomoci emulace
>zalozene na CygWin (napoveda - minimalne bash + unix utils, o jinych to
>nechci predem tvrdit, ale mam pocit, ze napr. Apache, ac se tak netvari
>v tom ma zaklad rovnez).

Apache - je přeložený pomocí MS Visual C/C++, po CygWin ani stopy, běží na
Win95, od verze 1.3.9 si musíte instalovat novější knihovnu WinSock verze
2.0, která je zadarmo na www.microsoft.com

PHP - je přeložený pomocí MS Visual C/C++, po CygWin ani stopy, beží na
Win95

MySQL - je přeložený pomocí MS Visual C/C++, po CygWin ani stopy, běží na
Win95, poznámka: je možné přeložit i pomocí Borland C++ 5.0

vim - je přeložený pomocí MS Visual C/C++, po CygWin ani stopy, běží na
Win95

GIMP - zde nevím, jenom vím, že je zde emulace GTK, běží na Win95

bash - zde si můžete vybrat, pravda je, že bash je mimo jiné i součástí
CygWin, ale ten je nepoužitelný (při standardně nastavené české klávesnici
prostě nenapíšete anglické znaky @#$ atd.), takže používám jiný; napovím
bashů + unix utils je pro Windows na výběr mnoho od různých autorů

Jde zkrátka o to, že kdybych dělal port pro Win libovolného projektu, udělám
to pomocí MS Visual C++, protože je daleko kvalitnější, než CygWin. Cokoli
jiného nedělá dobrotu (zkušenosti z praxe).

Píšu to ne proto, že bych chtěl propagovat Windows, ale prostě proto, že
nepodpora Windows pro mě je mínus. Mám rád Linux, a jsem nucen se hodně
pohybovat i na Windows. Proto chci aplikace, které umí obojí, jinak jdu od
toho.

S pozdravem

Miloslav Ponkrác

  @InMail.sk - Vas postovny server - www.InMail.sk