Red Hat Bugzilla: vecirek jen pro zvane?

Milan Zamazal pdm na zamazal.org
Sobota Srpen 11 17:27:34 CEST 2001

> [...]

    SM> nehovori ze to : musis zverejnit hovori ze AK program poskitnes
    SM> druhej strane tak musi : mat pristup k zdrojakom.

    SM> ... a spolu s nou aj akakolvek tretia strana:

    SM>     b) You must cause any work that you distribute or publish,
    SM> that in whole or in part contains or is derived from the Program
    SM> or any part thereof, to be licensed as a whole at no charge to
    SM> all third parties under the terms of this License.

    SM> Myslim, ze rozoslanie balikov FedExom sa da chapat ako
    SM> "distribute or publish" :-) Neviem o tom, ze by vsetci beta
    SM> testeri boli zamestnancami firmy RedHat.

V citovaném textu se mluví o licencování, ne o distribuci.  Pokud
získáte kopii, máte k ní automaticky i licenci, ale nikde se nestanoví
povinnost vám tuto kopii poskytnout.

    SM> Ja sa naozaj bojim toho, ze uvidime dvakrat do roka verziu a to
    SM> bude vsetko. Ak je to aj legalne, je to proti duchu hnutia,
    SM> ktore RH dostalo tam, kde teraz je a mne osobne sa to nepaci.

Já bych to s tou paranoiou nepřeháněl :-), Red Hat má hodně uživatelů a
pokud vím i hodně chyb :-) takže zvládnout ten nápor po vypuštění beta
verze není jednoduché.  A lze si přece vybrat jinou distribuci, jejíž
vývoj je třeba *zcela* transparentní, k dispozici je neustále všechno po
celou dobu jejího vývoje, ale tam se zase hotové kompletní vypuštěné
verze nemusíte za rok dočkat ani jednou. :-)

Podobný postup používají třeba i vývojáři Emacsu, kde jsou beta verze
víceméně neveřejné, oznamované pouze poměrně úzké skupině lidí u kterých
je předpoklad že jejich bug reporty budou mít určitou úroveň.  Nikomu
z nich se samozřejmě nebrání tyto verze dále šířit, k dalšímu šíření
také dochází, ale účel je přesto splněn.

S pozdravem

Milan Zamazal

--
It's amazing how much better you feel once you've given up hope.
                                                (unknown source)