Jak ovlivnit zdrojovou adresu pri IP aliasu

Marian Jancar marian.jancar na infonet.cz
Pondělí Srpen 13 10:59:18 CEST 2001

Pavel Lisy wrote:

 > Potreboval nastinit jak na to:
 >
 > Mam pocitac s jednou sitovkou, ktera bude mit zadane dve ip na tuto
 > sitovku. Jsem nejak schopen ovlivnit, ze ktereho ip se mi budou posilat
 > pakety? Predpokladam, ze normalne se bude vsemu prirazovat jako zdrojova
 > adresa ta primarni. Je mozne to pro urcitou komunikaci ovlivnit?

Pouzije se adresa prislusna k siti, s niz se komunikuje, resp. takove
routovaci pravidlo nastavi jadro automaticky pri pridani adresy.

 > Potrebuji, aby vsechny pozadavky na pop3 a DNS, meli zdrojovou adresu
 > prvniho aliasu.

Omarkujte prislusne pakety pomoci ipchains, vytvorte routovaci tabulku pro
pakety s timto markem a v teto tabulce pouzjite pravidlo s nastavenim
pozadovne zdrojove adresy.

http://www.linux.cz/linuxdoc/HOWTO/Adv-Routing-HOWTO-10.html

Marian Jancar