OFFTOPIC - MySQL:funkce pro vyhledavani v MySql bez diakritiky

Charlie76 charlie76 na atlas.cz
Pondělí Srpen 13 10:58:01 CEST 2001

Dobry den.

Snazim se o SUBJ.
Neexistuje v MySql funkce, ktera by z polozky odstranila diakritiku?

Hledal jsem v manualu a nasel jsem pouze funkci REPLACE() - ta bohuzel umi
nahradit pouze retezec jinym retezcem, takze touto funkci mohu vyresit pouze
jeden znak :(

Potreboval bych funkci podobnou v PHP ... StrTr, ktera umi prevest znaky
podle tabulky ...
Druha moznost ktera me napadla je ukladat do DB jeste jeden sloupec bez
diakritiky, ale to mi prijde jako hloupe reseni.

Mel by nekdo napad jak na tento problem vyzrat??

Dekuji za podnety :)
Miroslav Kaas