CBQ a sdileni linky

Pavel Trefny trefny na gin.cz
Pondělí Srpen 13 16:46:09 CEST 2001

Zdravim,

On Mon, 13 Aug 2001, Vladimír Vlach wrote:

> Zdravim,
> moc jsem Vas pripad nepochopil. Lokalni sit neni podle meho nazoru az tak
> mozne omezovat. Mozna jste lokalni siti nazval WAN sit (napriklad nejakou
> metropolitni) a chcete, aby uzivatele v ramci teto metropolitni WAN site
> mohli vzajemne komunikovat vyssi rychlosti. Je to spravne?

Takze jeste jednou: 192.168.1.0 je WLAN a ja nechci aby se stalo to ze
nekdo bude neco brutalne tahal 11Mbps rychlosti (ktera stejne nejde
dosahnout) a jinej si ani neskrt, proto to prvni sdileni tim bych mel
vyresit tento problem, takze pokud by nekdo tahal v te WLAN siti tak by to
ostatnim slo alespone tech 512Kbps. Dalsi vec je ta ze cela ta sit bude
pripojena pouze 64Kbps linkou a tam je to tatz situace, ale stim ze horni
a spodni meze jsou trochu mensi.

> cbq.init toto na 99% neresi. Problem je v tom, ze CBQ.INIT je pouze script
> ktery dane konfiguraky prevadi na parametry prikazu tc. Samotny cbq.init
> resi pouze par nejbeznejsich ukonu a toto uz jde tezsko.
> Kazdopadne to lze udelat "rucne" prostrednictvim parametru prikazu tc.
> Chcete-li mohu Vam mimo tuto konferenci poslat vybornou diplomovou praci v
> PDF od p. Machy, ktery tuto problematiku v cestine detailne rozepisuje.

Pokud muzete to PDFko poslat budu jedine rad.

> V praxi to bude asi vypadat tak, ze napred zavedete pravidlo (konkretne
> filtr) pro sit (192.168.1.0/24) a nasledne provedete definici Internetu
> (0.0.0.0/0) jako sdileneho pasma s max. sirkou 64kbps. Otazkou je jestli
> chcete, aby kazda IP adresa mela pasmo 64kbps nebo cely Cckovy blok. To jsem
> z Vaseho dotazu nepochopil.
>
> Ted jsem si vsimlul, ze CBQ.INIT ma novou verzi. Toto vse co jsem psal se
> vztahuje na v0.3a4. Nova verze 0.6 by mela umet:

Ale podle meho zkoumani neumi :)

> Takze toto by to melo resit. Staci si s tim jen vyhrat :)
>
> S pozdravem
>  Vladimir Vlach
>  vlach na email.cz

> siti(192.168.1.0/24)