samba........teda lenost

Úterý Srpen 14 17:16:19 CEST 2001

On Mon, 13 Aug 2001, Jaroslav Lukesh wrote:

> Jinak co se tyce hesel obecne, tak to ze si uzivatel pepa da heslo
> NoVaK neznamena, ze nema jine ekvivalenty. Ma jich a spoustu, muzete
> si je zkusit najit kdyz budete brutal-force metodou crackovat heslo.

Ano, kolizi je hodne (bez ohledu na pouzitou hashovaci funkci) a s velkou
pravdepodobnosti se tykaji i libovolneho vybraneho vstupu. Bohuzel ten
brute force asi nebude moc prakticka metoda, jak dalsi kolidujici vstupy
najit, pokud budete chtit vysledek jeste v teto petiletce (*). Navic jsou
jako alternativni heslo pouzitelne jen hodnoty skladajici se z "rozumnych"
znaku.

(*) Pomineme trivialni kolize u DESoveho hashe vznikajici tak, ze vstup
majici aspon 8 znaku prodlouzime.