OT: chveni obrazu

Úterý Srpen 14 23:11:38 CEST 2001

On Tue, 14 Aug 2001 jiri.holec na ct.cz wrote:

[...]
> Takze jestli jste pri tom cisteni ranu nedostal budte rad priste uz to
> tak byt nemusi. Napeti stare CB televize byva 9kV ,barevna 55palcu
> 27kV a monitory jeste vic kolik tady momentalne nemam. Jo a to čištení
> bych neprehanel protoze se rika NEOPRAVUJ TO CO NENI ROZBITE.

Hm, prijde mi to jako malovani certa na zed. Ja sam osobne jsem si
opravoval sam CB televize (a predelaval je na monitory bez VF stupne pro
Didaktika) a pokud si dobre pamatuju, tak jsem nikdy ranu nedostal a
nikdy ji nedostal ani chlap, ktery me to ucil.

Jiste, nikdy nesahal ani on ani ja do obvodu, kdyz byly pod napetim, pokud
presne nevedel, co dela (vetsina zavad se zjistovala pod napetim, za
provozu a zrcatkem se sledovalo, co to dela vpredu s obrazem).

Strasit cloveka, ktery luxuje monitor mi prijde dost smesne, protoze kdyz
tak koukam na ten svuj, povrch obrazovky s kovovymi uchyty je ani ne 1 cm
pod skvirama nahore. Ciste teoreticky by ten monitor tedy musel zabit
kazdeho, kdo si na nej seshora sahne :-)

Pri opravach televize jsem spis obvykle dostal ranu od normalnich 220V,
protoze zhaveni elektronek se zapojovalo normalne 'nazivo' do serie.

IMHO specialnim postupem by to mozna mohlo byt nebezpecne, ale pri
normalnim chovani bych problem nevidel. Tedy pokud nekdo nebude rypat
sroubovakem pod izolovane vodice a kontakty VN.

--
                        Milan Kerslager