Re: Partition u více, než 4 oddílů s Windows

Ing. Miloslav Ponkrác miloslav.ponkrac na interval.cz
Čtvrtek Srpen 16 10:53:08 CEST 2001

Já tedy napíšu, jaké jsou s tím problémy, třeba vznikne nové HOWTO :-)

>1. primary na bootmanager (pouzivate-li)
>2. - 3. primary pro debilni OS typu win ktere MUSEJI byt na primary
>4. exetended a v ni nasekejte partisen kolik chcete pro NORMALNI OS

Do primary jsem musel nasekat:

a) bootmanager, tedy pro mě i oddíl /boot pro LILO
b) alespoň jeden FAT oddíl pro Windows 95 pro strart Windows

Pokud není FAT oddíl na primary, tak Windows nenastartuje.

Dále jsem chtěl vytvořit ještě 1-2 FAT oddíly, které by nesly data přístupná
jak z Windows, tak i z Linuxu. První FAT oddíl chci nechat Windows systému,
ať si tam bordelaří jak chce.

Problémy:

a) Pokud je v logical oblasti Linuxový oddíl před FAT oddílem, Windows 95
FAT oddíl nenašly.
b) Pokud je v logické oblasti Linuxový oddíl za FAT oddílem, potom instalace
Windows 95 poničila tyto oddíly natolik, že je nenašel ani linuxový cfdisk,
po shlédnutí diskeditorem byly prostě informace v příslušných master
tabulkách o oddílech /dev/hda9 a /dev/hda10 odmazány

Původně jsem chtěl dát oddíly v pořadí:

/boot
/
C: pro systém Windows
ostatní linuxové oddíly
D: a E: pro sdílení dat mezi Linuxem a Windows
swap

V takovém pořadí Windows 95 vytrvalo odmítalo uznat existenci disků D: a E:,
tudíž neplnily svůj účel

Další postřehy:

a) Windowsovský fdisk neuměl odmazat Linuxové disky v logical oblasti

Poznámka:

Nevím, jaký vliv má hranice 8 GB, ale Windows předtím přistupoval k celému
disku (tuším, že měl 13 GB) v režimu LBA bez problémů.

S pozdravem

Miloslav Ponkrác

  @InMail.sk - Vas postovny server - www.InMail.sk
  sponzor www.SlovakNET.sk - profesionalny webhosting