omezeni resolvovani DNS

Veros Kaplan veros na tac.cz
Pátek Srpen 17 08:57:22 CEST 2001

Marek Cermak wrote/napsal:

: >lze nejak zamezit tomu aby DNS se nepokousil prekladat IP na jmena z
: >vnitrni site (192.168.1.0-255)? Jde mi o to aby nevytacel na internet a
: tohle zamrzi...
:
: >nechci kazdemu pocitaci pridelovat jmeno.
:
: pomuze udelat do /etc/hosts zaznam pro vsechna IP, treba i nepravdivy
:
: 192.168.1.1	kompl1
: .
: .
: .
: 192.168.1.254	kompl254

 Což nebude fungovat v okamžiku, kdy se té mašiny ptá na DNS i někdo
jiný než ona sama. Čistší řešení je IMHO udělat zónu
168.192.in-addr.arpa. , která bude korektně resolvovat.
Slušný DNS software to umožňuje :-)

S pozdravem

Věroš Kaplan
--