qmail, xinet a tcpserver - par otazek

Marek Butas MarekButas na seznam.cz
Pátek Srpen 17 13:29:31 CEST 2001

Ahoj.

Chtel bych Vas poprosit, zda by mi nekdo nemohl vysvetlit par
malickosti. Jedna se o spolupraci qmailu a xinetu (resp. tcpserveru).

Zkompiloval jsem qmail, nastavil ho pro uzivani a otevrel v xinetu
port 25.

# default: on

service smtp
{
	bind			= 10.0.1.2
	socket_type		= stream
	protocol		= tcp
	wait			= no
	user			= qmaild
	server			= /var/qmail/bin/tcp-env
	server_args		= /var/qmail/bin/qmail-smtpd
	disable			= yes
}

Pocital jsem, ze vse bude fungovat. Ale ouha, qmail pouziva
standardne tcpserver a ne xinet (konkretne soubor
/var/qmail/supervise/qmail-smtpd.)

#!/bin/sh
QMAILDUID=`id -u qmaild`
NOFILESGID=`id -g qmaild`
MAXSMTPD=`cat /var/qmail/control/concurrencyincoming`
exec /usr/local/bin/softlimit -m 2000000 \
    /usr/local/bin/tcpserver -v -p -x /etc/tcp.smtp.cdb -c
"$MAXSMTPD" \
	-u "$QMAILDUID" -g "$NOFILESGID" 0 smtp /var/qmail/bin/qmail-smtpd
2>&1

A tady zacli problemy - po spusteni mi log zacal bobtnat se spravami

400000003b7cbe1834e8a7a4 tcpserver: fatal: unable to bind: address
already used
@400000003b7cbe19031faccc tcpserver: fatal: unable to bind: address
already used
@400000003b7cbe190ce4d5ac tcpserver: fatal: unable to bind: address
already used

Ted muj dohad - xinet se spustil, otevrel port 25  a cekal, pak se
spustil tcpserver a snazil se dostat na port 25, ale neuspel.

Tak jsme port 25 jsem v xinetu zavrel a spustil vse znova. Jake bylo
moje prekvapeni, kdyz jsem zjistil nmapem, ze je port znovu otevren.

Abych se priznal, neni mi jasna jedna vec - domnival jsem se, ze
pokud xinetd neco zavru (disabled = yes) nebo vubec neuvedu, nic na
tomto portu nemuze naslouchat. Jak je tedy mozne, ze tcpserver
"obesel" a znovu ho otevrel?
Qmail ted tedy funguje, ale na pocitaci pouzivam jak xinet tak i
tcpserver.

Jeste bych se chtel poprosit, zda by mi nekdo, kdo pouziva qmail a
xinet poslat /var/qmail/supervise/qmail-smtpd/run file.

Doufam, ze moje teorie nejsou uplne mimo misu.

S diky

MB

Poctenicko pro kazdy den: http://www.novinky.cz