qmail, xinet a tcpserver - par otazek

Raduz raduzator na volny.cz
Pátek Srpen 17 14:24:13 CEST 2001

Friday, August 17, 2001, 1:29:31 PM, Marek Butas <MarekButas na seznam.cz> wrote:

MB> Tak jsme port 25 jsem v xinetu zavrel a spustil vse znova. Jake bylo
MB> moje prekvapeni, kdyz jsem zjistil nmapem, ze je port znovu otevren.

MB> Abych se priznal, neni mi jasna jedna vec - domnival jsem se, ze
MB> pokud xinetd neco zavru (disabled = yes) nebo vubec neuvedu, nic na
MB> tomto portu nemuze naslouchat. Jak je tedy mozne, ze tcpserver
MB> "obesel" a znovu ho otevrel?
MB> Qmail ted tedy funguje, ale na pocitaci pouzivam jak xinet tak i
MB> tcpserver.

Na portu 25 ted nasloucha ten tcpserver, nikoliv xinetd, ne? Neco tam
prece poslouchat musi, jinak by ten qmail-smtpd nemohl fungovat.

MB> Jeste bych se chtel poprosit, zda by mi nekdo, kdo pouziva qmail a
MB> xinet poslat /var/qmail/supervise/qmail-smtpd/run file.

Ja nastavoval qmail v configu s xinetd zrovna vcera a nebyl tam
zadny problem. Je fakt ze ho mam pouze jako smart relay a zadnou
postu mi lokalne nedorucuje (to dela Novell), ale to nema v danem
okamziku zadny vyznam. A vy byste nemel taktez problem, kdyby
jste nepouzival daemontools :-) V zakladni hole instalaci qmailu
zadny adresar supervise neni, ten patri prave k daemontools. Ono
je lepsi instalovat to podle navodu ktery je prilozen primo k
archivu nez podle "Life with qmail". Ten totiz automaticky pocita
s tim ze budete pouzivat tcpserver + daemontools a nepripousti
alternativy. Pokud si proctete a budete postupovat podle souboru
INSTALL primo v tar ballu qmailu (a samozrejme misto tam
uvedeneho inetd pouzijete svuj soubor pro xinetd, ktery je -
pochopitelne krome toho momentalniho "disable=yes" - v poradku),
tak snadno a rychle dospejete do kyzeneho funkcniho stavu.

Raduz