Via 686B a zamrzajici ZIPka pri zapisu - existuje reseni?

Stepan Roh stepan na srnet.cz
Sobota Srpen 18 15:16:40 CEST 2001

On Sat, 18 Aug 2001, Vaclav Slavik wrote:

> Zdravim,
>
> nevite nekdo, jak zprovoznit ATAPI ZIP mechaniku na desce se southbridgem
> Via 686B? Jde o znamou chybu v tom chipu, pri pokusu o zapis na ZIPku
> vytuhne proces (to pod Linuxem; kill -9 nepomuze) nebo pocitac (to wokna
> ;). Pro wokna jsem nasel nejaky driver, ktery to resi, ale k Linuxu se mi
> nic sehnat nepodarilo -- jenom nekolik dotazu v l-k, ktere zustaly bez
> odpovedi, a doporuceni upgradovat BIOS. Pro muj motherboard (FIC AD11)
> bohuzel oprava na urovni BIOSu neexistuje :(

> [...]

Zadna jina oprava nez na urovni BIOSu neexistuje (alespon pokud vim). Je
treba vypnout nejake vlastnosti cipsetu (coz zrejme dela i ten ovladac pro
Win), ale pro Linux nikdo zadnou utilitu neudelal. VIA je parta !@#$%.
Zatlouka, kde muze. Kupte si jeste jeden IDE radic a na nej dejte tu
ZIPku. Mimochodem, pri zapise nevytuhne ani proces ani pocitac, ale po
zapise kazdeho bloku (ci ceho) kernel nebo ovladace jsou nuceny
vyresetovat prislusny ide kanal (coz spolehlive odrovnava i to druhe
zarizeni na stejnem kanalu), coz drasticky zpomali zapis. Ale stale to
zapisuje, jen je treba vyckat.

S pozdravem,

Stepan Roh