kopajici obrazovka

Petr Klimovic pizi na jinak.cz
Sobota Srpen 18 11:30:35 CEST 2001

Hello Milan.

Utery Srpen 14 2001 21:12, you wrote to jiri.holec na ct.cz:

 MK> Strasit cloveka, ktery luxuje monitor mi prijde dost smesne,
 MK> protoze
 MK> kdyz tak koukam na ten svuj, povrch obrazovky s kovovymi uchyty je
 MK> ani
 MK> ne 1 cm pod skvirama nahore. Ciste teoreticky by ten monitor tedy
 MK> musel zabit kazdeho, kdo si na nej seshora sahne :-)

Obrazovka je kondenzator. Jsou tam dve vrstvy, ktere se chovaji jako
dve elktrody kondenzatoru. Maji pomerne velkou plochu a tim padem maji
i relativne velkou kapacitu. Jsou to zrovna ty elektrody na ktere se
privadi VN. Takze odpojena obrazovka je kondenzator nabity na VN,
zalezi jen na tom zda se vam podari sahnout zrovna na ty dva spravne
kontakty. Pokud si vzpominam jednim z tech nebezpecnych fousu je ten
vyvod zboku obrazovky co se do nej strka takovy jakoby stetoskop.
Kovovy kontakt obaleny jako by gumovou prisavkou.

Rozumne cisteni monitoru by melo byt relativne bezpecne, je ale treba
mit porad na mysli, ze se pouziva VN a ze existuji kondenzatory, coz
jsou soucastky, ktere umi udrzet naboj i po odpojeni zarizeni od
napajeni. Vyfoukat vzduchem a opatrne promest stetcem.

Petr

... Vidis muj neviditelny tank?