LINUX všeobecně - delší

Petr Klimovic pizi na jinak.cz
Sobota Srpen 18 11:38:55 CEST 2001

 JN> Mám 2 OS. Jsem v Linuxu nastavím si monitor. Nabootuji do Win a
 JN> monitor se posune o 2cm doleva. Co s tím?

V Linuxu pouzivate X-Win, ty maji svuj konfiguracni soubor, kde je
mozne presne nastavit casovani vidokarty. Spravnym nastavenim casovych
konstant se da obraz posouvat po monitoru. Vasim cilem tedy bude
nastavit stejne konstanty jako ma Windows. Vycentrujte si obraz na
monitoru ve Windows a pak pomoci konfiguraku X-Win v Linuxu.
Bohuzel vam nepovim presny nazev a umisteni toho konfiguraku, protoze
uz jsem to zapomel. Snad nekde v adresari XF86, nebo tak nejak. Az ho
najdete, poznate ho. Ale mozna vam nekdo poradi presneji. Existuje
dokonce primo program pro Xwin, kde muzete menit konstanty za jizdy a
sledovat primo co to dela s obrazem. Myslim, ze se jmenuje xwidtune.
Mozna jsem to vsechno popletl. V tom pripade se omlouvam, uz je to
dlouho, co jsem mucil sveho Tridenta v X-Win, ale ramcove by to platit
melo.

 JN> Používám Sambu, klienti na Win se tedy dostanou na můj HDD.
 JN> Obráceně
 JN> je to horší. Vše musím mountit šíleným příkazem (mount -t smbfs -o
 JN> Username=xxx,Password=yyy //pocitac/disk /mnt...) Jak lépe?

V souboru /etc/fstab si muzete nadefinovat parametry, ktere se pri
mountu maji pouzit a pak vam staci jen mount /mnt/... a ono si to ty
paametry vezme s fstab. Nebo si napiste jednoradkovy skriptik a pak
staci spustit ten.

 JN> Doufám, že podobné problémy nemám v této konferenci a vůbec s
 JN> Linuxem
 JN> sám. Čtením man a prohlížením Inetu bych se odpovědí na moje
 JN> dotazy
 JN> dopátral, ale jsou to moře zabitých hodin.

Nejsou to more zabitych hodin. Zpocatku se to zda neefektivni protoze
pro vyreseni vaseho problemu musite projit spoustu veci, ktere s nim
primo nesouvisi, jenomze jak se zvysuje mnozstvi poznatku, ktere
takovym studie nacerpate, dojde casem k dosazeni kritickeho mnozstvi a
vy zacnete narazet na problemy o jejichz reseni jste jiz cetl a vite
kde hledat. Taky zacnete chapat souvislosti a principy na kterych to
cele funguje takze zacnete problemy resit intuitivne.

Petr

... Seminar o cestovani casem se bude konat prede dvema tydny.