vyvojar HW (PCI, cPCI, ...)

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Pondělí Srpen 20 11:17:34 CEST 2001

Martin `MJ' Mares wrote:
> Nikdy jsem to nezkousel, ale myslim si, ze vyrobit si "na kolene" PCI kartu
> by nemel byt zase tak velky problem (zejmena nepotrebuje-li busmastering).

Proboha, nikdy, slovy NIKDY nedelejte PCI kartu bez bus masteringu za
predpokladu, ze z te karty potrebujete prenest vic nez 1 bajt za minutu!
Provadeni klasicke IN/OUT na PCI trva priiiiiiiserne pomalu, protoze
ta sbernice na to neni nijak zvlast optimalizovana.
Pokud se uz nechcete bastlit s bus masteringem, tak at je to aspon
mapovana
pamet, to je rozumnej kompromis.

> Vyrabi se pomerne velke mnozstvi ruznych cipu s PCI-to-ledacos interfacy,
> at uz to jsou cipy od firmy PLX nebo treba specialni verze hradlovych
> poli od Xilinxu, ktere uz maji PCI interface zabudovany.

Daj se koupit uz hotovy karty s tim, jen k tomu dopajite neco sveho.
Stoji to tak od 150 USD v kusovem mnozstvi pro PCI, cPCI o dost vic.
Puvodni dotaz byl o DSP, i to se dela uz hotove, otazka je, zda ma smysl
to bastlit sam pro par kusu.

> Prave PLX, tusim, nabizi temer zdarma alokaci subsystem ID z jejich
> firemniho prostoru, takze ani v tom by nemel byt problem.

Hodne zajimave jsou AMCC cipy. Krasnej je AMCC5920 pro hodne line
vyvojare, co potrebujou predelat ISA kartu na PCI, vse potrebne
v jednom babouku. :-)
AMCC5933 nabizi snadnou cestu k bus masteringu, ze strany desky
to neni o moc slozitejsi nez na ISA.

Dal se k danemu tematu neminim vyjadrovat.

	Majkl